Belina Shop

Anwar Mula Pertimbangkan Untuk Singkirkan PAS Dari Pakatan

Hakikatnya, BN mengekalkan kerusi DUN Bagan Pinang apabila Tan Sri Mohd Isa Samad menang dengan majoriti 5,435 undi. Jumlah itu lebih besar daripada majoriti 2,333 undi yang diperolehi BN pada PRU 12 tahun lalu.

Satu petanda baik BN yang bukan sahaja di Bagan Pinang malah di seluruh negara. Rakyat telah mula menunjukkan keyakinan bahawa BN adalah parti yang mampu membangunkan Negara serta menggambarkan sokongan rakyat terhadap gandingan kepimpinan Perdana Menteri, Dato’ Sri Najib dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin dalam melaksanakan gagasan ;

‘1 Malaysia, rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan’.

Apa kata PAS ?

‘UMNO menang tetapi kalah dalam memerangi rasuah’ kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar, tetapi kenalah juga terima serta menghormati keputusan rakyat atas prinsip demokratik.

Sementara itu, Pengarah jentera pilihan raya PAS Bagan Pinang, Salehuddin Ayub yang sebelum ini yakin, N31 bakal memangkin gelombang ketiga Rasuah Musuh No.1 Negara. Bagan Pinang juga dijadikan medan permulaan pakatan rakyat memperjuangkan senarai undi pos bersih.

Pendapat kawanlah, UMNO memang berusaha menjurus ke arah memerangi rasuah. Tan Sri Isa bukan penjenayah ‘rasuah’ yang telah di dakwa di Mahkamah, belaiu Cuma dituduh melanggar ‘etika parti’ kerana mengadakan jamuan makan malam bersama ‘para perwakilan’ UMNO semasa beliau bertanding jawatan Naib Presiden UMNO.

Dalam perkara ini, bukan dari kalangan orang-orang UMNO sahaja yang membuat kerja-kerja melobi untuk mendapat sokongan semasa musim pemilihan parti. Ahli-Ahli PAS juga banyak berbuat demikian semasa untuk berkempen merebut jawatan dalam muktamar PAS baru-baru ini.

Kalau tidak, masakan bekas Ketua Dewan Ulama PAS, Muhamed Daud Iraqi mendedahkan sudah ada fenomena rasuah dengan memberi hadiah berupa baju dan menjamu makan kepada perwakilan.

Sudah tentu Muhamed Iraq tidak berbohong mengenai hal itu bukan ?

Apakah PAS anggap itu bukan ‘rasuah’ atau dalil tok guru Nik Aziz menyatakan itu hanya ‘pemberian saguhati’ atau ‘hadiah politik’ ?

Kalau dalam UMNO ‘rasuah’, dalam PAS ‘hadiah’ begitu ?

Kalau PAS-Mahfuz-Salahuddin benar-benar ikhlas untuk memerangi ‘rasuah’, mengapa PAS-Mahfuz-Salahuddin tidak membantu menyokong SPRM dalam penyiasatan rasuah kerajaan pakatan Selangor ?

Sebaliknya PAS-Mahfuz-Salahuddin begitu tegar memfitnah SPRM-UMNO-BN telah membunuh Teoh semasa penyiasatan dijalankan oleh SPRM.

Berkenaan ‘Undi Pos’, kalau benarlah PAS-Mahfuz-Salahuddin mendakwa berlaku penyelewengan.

Apakah PAS-Mahfuz-Salahuddin tidak sedar bahawa SPR telah membenarkan setaiap parti bertanding menghantar wakil di setiap pusat pembuangan undi dijalankan ?

Waima apa sekali pun, PAS-Mahfuz-Salahuddin perlu menerima hakikat bahawa rakyat telah mula sedar dari budaya bisikan fitnah ‘pakatan rakyat’ dalam PRK Bagan Pinang.

Hentikan fitnah-fitnah yang mengelirukan rakyat, adalah lebih baik PAS-Mahfuz-Salahuddin memikirkan bagaimana untuk menambah baik lagi khidmat kebajikan untuk rakyat, lebih-lebih lagi bagi kawasan-kawasan yang diwakili oleh PAS-Mahfuz-Salahuddin.

Adalah lebih baik Mahfud-Salahuddin menyeru kaum-kaum Melayu, India dan Cina yang ada di dalam PKR agar meninggalkan parti mereka. PKR yang amat jelas dan nyata di pimpin oleh seorang Ketua yang dikenali sebagai ‘raja rasuah’, penjenayah dan tali barut Yahudi.

Kalau Melayu kebalilah ke tempat asalnya UMNO, kalau India kembali ke MIC, PPP, IPF atau Makkl Sakti dan kalau Cina kembali ke MCA atau Gerakan. Biarkan PKR dengan Anwar serta kuncu-kuncu………..

Bagaimana dengan PAS ?

Adalah amat baik kalau Mahfuz-Salahuddin menasihati tok-tok guru agar meninggalkan DAP dan PKR. Bersatu dalam UMNO-BN demi mengekalkan keperkasaan kuasa Melayu demi menjaga maruah bangsa dan agama……….

0 comments:

Post a Comment