Husam: UMNO Punca Undi merosot di Manik Urai (taktik keji PAS)


Penghuni Gua : Apa cerita ni Dato. Tak habis-habis lagi nak salahkan orang lain. Sebagai pemimpin besar PAS di Kelantan dan negara dan sebagai orang lama dalam politik : PG berpendapat Dato atau PAS perlu melihat kemenangan tipis ini dengan melihat kelemahan di dalam diri PAS sendiri. Jangan asyik memandang keluar.

2.Pandang dan kaji kelemahan diri sendiri di dalam PAS. Dengan kemenangan tipis ini PAS perlu melihat kelemahannya yang aantara lain ialah pekerti dan perilaku pemimpinya yang amat memualkan seperti :

i. Mungkin rakyat benci dengan mulut TGNA yang asyik memaki hamun UMNO dengan perkataan binatang, kafir, tidak islam dan sebagainya.

ii. Juga mulut Mat Sabu yang asyik memaki hamun pemimpin UMNO sebaik sahaja membuka mata diwaktu pagi.

iii. Mulut YB Mahfuz, yang memfitnah UMNO dan menggelas pemimpin UMNO dengan berbagai gelaran buruk.

iv. Juga mungkin rakyat benci dengan keceluparan mulut TGHH yang mencela pemimpin UMNO dengan berbagai gelaran, tidak islamik, UMNO Parti Kafir, menyalahkan UMNO mengenai kerajaan perpaduan.

v. Juga mungkin rakyat dah muat dan benci dengan tingkahlaku Dato juga yang asyik berbaik dengan DAP dan PKR yang jelas tidak memperjuangkan islam.

vi. Dengan kata lain secara perbandingannya : Rakyat boleh menilai dan membandingkan mulut dan tindakan pemimpin UMNO yang lebih sopan dan berhemah. PG tak pernah lagi mendengar TPM dan PM bercakap kasar dan mengaibkan orang lain atau pemimpin PAS dengan cakap yang kasar. Tak pernah PG dan rakyat mendengar TPM dan PM mencela dan memaki hamun orang apatah lagi pemimpin PAS.

3. Dan banyak lagilah tentang kelemahan diri PAS sendiri iaitu dari segi personalitinya. Jadi lihatlah kedalam diri PAS lah. Berhentilah dari menyalahkan orang lain. Dahsyat sangat mulut pemimpin-pemimpin PAS ini tak sepadan dengan penampilan dan berimejkan islam. Pengundi muda dan berpelajaran di Manek Urai dan Kelantan keseluruhanya telah terbuka minda dan mata mereka. Jadi mereka boleh melihat dan membuat perbandingan dari segi mulut sahaja. Tak perlu yang lain. Mulut PAS ke atau mulut UMNO ke yang kerap memaki hamun, fitnah, sumpah seranah, mencela, menghina orang dan sebagainya.

4. Jadi itu sahaja lah yang nak diulas berkaitan komen Dato Husam di atas. Hanya bab mulut sahaja analisis kali ini. Tak perlu analisis berat yang lain-lain.

5. Fikirkanlah hal ini dengan fikiran terbuka. Islamkah ini?
Nota : Semasa pengumuman kemenangan calun PAS di MU: PG tak terdengar pulak laungan takbir PAS. Mengapa ye? Dah tak ingat Allah ke bila majoriti tipis. Jika tidak, tak mengira tempat takbirnya. Hingga YB Ngeh di Perak membaca ayat suci Al quran, macam bunyi guruh takbirnya. Mengapa ye?

Hasil Tulisan Arif Omar

0 comments:

Post a Comment